IDEA 2  

Temos dereito a cometer erros nun entorno emocionalmente seguro

Ninguén naceu aprendido. A escola ten que ser o lugar onde avanzamos ilusionados na aprendizaxe, con axuda e comprensión. Os erros son parte do camiño e, lonxe de consideralos fracasos, debemos tomalos como puntos de partida para novos desafíos.

Todos os nenos teñen dereito a acudir cada mañá a unha escola que os comprende e os apoia, sen culpabilidades nin vergonzas. Podemos manter unha postura que combine a aceptación dos erros e o compromiso firme para corrixilos e superalos.

La madre no regaña jamás a su hijo porque haya pronunciado mal una palabra o porque haya caído cuando da sus primeros pasos. Ella sabe, intuitivamente, que el niño por naturaleza hace todo lo posible por hacerlo bien, pues el fracaso le inquieta y desanima. Si ha cometido una falta es porque no ha podido evitarla. Nuestro papel de educadores es semejante: no corregir, sino ayudar a alcanzar el éxito y sobrepasar los errores.

Las invariantes pedagógicas

CÉLESTIN FREINET

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