Un intruso na nosa escola


Non podía pasar esta semana sen a necesidade de reflexionar sobre as probas de avaliación individualizada que tiveron que facer os nenos e nenas de terceiro de primaria os pasados días 27 e 28 de maio. Primeiro sexamos rigorosos. Non son reválidas. Para seren reválidas tiñan que ser definitivas e decidir quen pasa ao seguinte nivel. Xa ten bastantes pegas a cousa e non precisamos de engadirlle artificialmente ningunha máis.

Estas probas son innecesarias. Os mestres e mestras traballamos cun grupo de alumnos durante un ano enteiro, día a día. Sabemos mellor ca ninguén dos seus avances, das súas dificultades, das axudas que precisan en cada momento. Coñecemos as súas circunstancias persoais e familiares, o estado de ánimo polo que atravesan, os seus puntos fortes e os seus puntos febles. Ningún cadernillo chegado por correo a mediados do mes de maio pode substituír ese labor. Estas probas son intromisións inaceptables e finalmente desconfianza nos mestres. Unha nena de dez anos díxome estes días con toda a razón: "No confían en vosotros".

Pero ademais ocasionan un nivel de estrés e preocupación que por un lado afecta a alumnado de tan só 8 ou 9 anos e que polo outro, froito dese estrés, teñen pouco valor como resultado final fiable. Nun ambiente máis relaxado, menos ríxido, os mesmos nenos e nenas son capaces de resolver as mesmas tarefas.

Nisto dos tests estandarizados confesámonos seguidores de Alfie Kohn, un educador norteamericano que lidera a loita contra a reforma educativa naquel país. Non hai libro que non caia nas nosas mans. Nestes días estou a ler con moita paixón e certo asombro, polo que ten de premonitorio, o seu breve ensaio titulado O caso contra as probas estandarizadas (The Case Against Standardized Testing, 2000) e nel recóllese moito do que vai pasar no noso país desde esta mesma semana. O primeiro risco que temos que evitar é caer nun ensino empobrecido no que se trate máis de preparar tests que de guiar programas educativos que involucren creativamente ao alumnado. Temos un dilema e a ver como o resolvemos.

#alfiekohn #avaliación #tests

7 vistas

Entradas Recientes

Ver todo

Pai e mestre

"Como no eres padre, no entiendes lo que son los niños". Nos case vinte anos que levo na profesión escoitei esta frase máis dunha vez, algunha delas proferida con verdadeira mala fe. Agora son pai e e

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now